Podcast sætter fokus på Textilia og kunders samarbejde om grøn omstilling

I Textilia har vi en ambition om at genanvende 100 % af vores tekstiler inden 2025 – og vi er allerede rigtig godt på vej. I den forbindelse gæstede vi sidste år podcasten ”CSR Agendaen”, der satte fokus på Textilia upcy, og hvordan det gode partnerskab mellem kunder og virksomhed kan sætte skub i den grønne omstilling.

For skal den grønne omstilling for alvor accelerere, er der meget, der tyder på, at partnerskaber er et af de stærkeste våbener, vi har. Men hvad betyder det, når kunden pludselig agerer partner, og hvordan kan partnerskaber være med til at skabe en mere bæredygtig fremtid?

Det giver Peter Bjerg Jørgensen, marketingchef i Textilia, og Merete Holst, administrerende direktør i LOCA Gruppen og kunde hos DFD, deres bud på i podcasten.

Sammen om den grønne omstilling

Som et led i den grønne omstilling har vi i Textilia fokus på at maksimere levetiden på de tekstiler, der cirkulerer ude hos vores kunder. Derfor udviklede vi for år tilbage Textilia upcy – et koncept, hvor vi årligt giver tonsvis af kasserede tekstiler nyt liv.

Med Textilia upcy giver vi den lineære økonomi kamp til stregen og nytænker måden, hvorpå vi samarbejder med vores kunder.

For skal de bæredygtige ambitioner blive en realitet og samtidig skabe værdi for kunderne, kræver det, at man tager dem med på rejsen.

Partnerskaber gør os stærkere

I podcasten fortæller Peter Bjerg Jørgensen blandt andet om vigtigheden af at invitere kunderne ind til dialog omkring deres behov, og hvordan man i fællesskab kan præge den bæredygtige omstilling og udvikling.

”Hvis vi kan tage noget og give det tilbage til kunderne, så er det det, vi foretrækker. For os handler det om at invitere kunderne ind til de her partnerskaber og tage del i den cirkulære økonomi, ” siger han.

Kunderne er dermed ikke bare kunder. Ifølge Peter Bjerg Jørgensen bør man i langt højere grad betragte dem som samarbejdspartnere, der med deres unikke ekspertiseområder kan være med til at styrke ens egen forretning og den grønne omstilling.

Med partnerskaberne styrker man hinanden gensidigt ved at gøre det, man hver især er eksperter i, og det er netop her, man finder partnerskabernes styrke – og ikke mindst et af podcastens hovedbudskaber; at ingen kan gøre alt selv.

Lyt til podcasten her – eller i den podcast app du normalt bruger:

Få TEXTILIA-NYT direkte
i din indbakke

Textilia mappe